angelinmyheart

Alla inlägg under oktober 2011

Av Amelie Lundberg - 28 oktober 2011 12:35

Vill du vara lycklig? Älskad? Trygg? Säker? Vill du kunna lita på att få hjälp från andra när du har det svårt? Vill du känna värmen i en äkta relation? Vill du vakna upp varje morgon och känna att världen är en plats av generositet och hopp? Då har jag svaret: var generös. Ge varje dag på enkla sätt och du blir lyckligare. Ge och du blir friskare. Ge - och du kommer till och med att leva längre. Ett generöst beteende lyser som ett slyddande ljus över dig under hela ditt liv. De överraskande resultaten från alla våra studier visar att om du som tonåring var engagerad i någon hjälpverksamhet skördar du fortfarande de hälsomässiga frukterna av detta sextio eller sjuttio år senare. När du än börjar med en generös livsstil, även om det är sent i livet, kommer ditt välbefinnande att öka. Ett generöst beteende har ett nära samband med minskad risk för sjukdom och död och färre depressioner. Ännu mer anmärkningsvärt är att generositeten har en koppling till egenskaper som främjar ett framgångsrikt liv, som social kompetens, empati och en positiv inställning. Genom att lära dig ge blir du bättre på att leva. Som psykiatrikern Karl Menninger skrev: "Kärlek botar - både den som ger och får."  

Av Amelie Lundberg - 28 oktober 2011 12:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Amelie Lundberg - 22 oktober 2011 13:23

  Du kom som en sol, fick min morgon att vakna och blommorna att blomma Du sprider sådan värme, ser saker med humor, och lockar mig till skratt Du är en klokar del utav mig, ser livet så klart när jag vandrar blind Genom dig har jag funnit mig själv, och vägen till mitt hjärta Jag är så lycklig att just du valde mig som din mamma Du är min ledstjärna i livet

 
Av Amelie Lundberg - 21 oktober 2011 19:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Kärlek över lever allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

angelinmyheart


Ovido - Quiz & Flashcards